Ö-tur

image288 Bild: www.donso.org

Igår kom älsklingen på en rolig idé att vi skulle ta skärgårdsbåten ute till Donsö i Göteborgs södra skärgård. Vi har inte besökt den ön innan och tänkte att det skulle bli en trevlig utflykt. Sagt och gjort, vi packade ryggsäcken med fika (hembakta bullar) och tog bilen till Saltholmen där vi parkerade. Båtturen tog ca 30 min och vi startade promenade nmed en lunch. Det finns endast ett litet café där samt en pizzeria, så det blev en pizza till lunch. Gott, men onyttigt. Från Donsö går en bro till Styrsö som vi gick över. Båten stannar även där och vi fick samtidigt se lite av Styrsö innan hemresan. Mycket frisk luft och promenad. Kvällen var slapp och ägnades åt dvd-boxen 24 och en stor skål med popcorn.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Turid!!
Mysigt det låter!
Jag tänkte skriva in mig på kursen på Handels i år igen. Men eftersom jag vägrar att ta mer studielån så tänkte jag jobba samtidigt. Tycker du den var tuff? Tror du man klarar av att jobba samtidigt? Var Tentan svår? Många frågor! Ha det så bra! Häls. Linda

2007-09-03 @ 09:25:48
URL: http://www.fashionflyer.com
Postat av: Turid

Linda: Hej! Var det den första tentan, för vi skrev ju en uppsats som vi redovisade också. MInns du vad tentan hette? >Då kanske jag kan kolla upp om jag har den kvar, man glömmer så fort. Generellt var det väldigt mycket litteratur att läsa omkring 1000-1500 sidor per delkurs. Men man kan också få god hjälp av gamla tentor som finns på expeditionen eller kursportalen att kolla på. Uppsatsen tog en del tid den med, men man skriver ju ofta tillsammans. Tänkte du läsa nästa kurs också och vidareutbilda dig inom turism?
Kram Turid

2007-09-03 @ 11:18:03
URL: http://travelandfashion.blogg.se
Postat av: Lis

Hej! :) du har väl inte missat att veckan Måndagsmysterium är uppe? Denna gång om "Trender och stilikoner"! Lämna din åsikt du med! :)

2007-09-03 @ 12:06:51
URL: http://lisw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0