Karriären

Helt otroligt så mycket man skulle vilja göra och så stressigt det känns när inte allt hinns med. Ett yrke hela livet känns inte rätt för mig, då jag vill pröva mina vingar inom flera områden och ständigt utvecklas, dock inser jag att det är svårt att läsa två utbildningar samtidigt som jag nu har gjort under ett år. Jag vill gärna fortsätta med turismen för att arbeta med planering och turismutveckling och pröva att bo utomlands ett tag, samtidigt vill jag avsluta min beteendevetar/personal utbildning först. Kanske kan dessa kombineras för att t.ex jobba med organisations- och utvecklingsfrågor i internationella organisationer utomlands i framtiden. Ja, jag befinner mig i ett vägskäl, då jag nu har kommit lika långt i båda utbildningarna och grubblar på åt vilken riktning jag ska gå. Jag står med en fot i varje bransch och bägge har någonting som lockar mig. En annan sida av det hela är att jag dessutom vill bli klar snart och inte plugga hela livet, är faktiskt riktigt sugen på att komma ut i arbetslivet nu och göra något konkret av det jag lärt mig. Ibland känns det jobbigt att inte veta vad framtiden bär med sig. Var ska jag jobba? Måste jag flytta? Kommer jag och J att kunna bo tillsammans? Har jag valt rätt bana osv? Jag tror säkert att det finns många som kan känna i gen sig i sådana tankebanor. Man vill ha svar, men framtiden är som ett oskrivet kapitel och det enda man kan göra är försöka koncentrera sig på nuet. Jag har en förmåga att planera väldigt mycket och glömmer lätt bort nuet. Att bara ta dagen som den kommer låter härligt. Det ska jag försöka jobba på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0