Japanskt







Dragon Roll Tempura/lax/tigerräka/hummer- & chilimajonnaise

Fresh Mango Jam - Creme brulé & tahitivanilj samt Coconut Icecream - glass/tahitivanlij/vit chokladmussli

Premiär på Peacock Dinner Club ikväll. Verkligen mysig och fin miljö. Servicen här är utmärkt och serveringspersonalen blir "din kompis" som sitter ner och snackar lite, allt för att du ska trivas å dricksa massor så klart. Jag har velat besöka den här restaurangen länge. De är nämligen de enda såvitt jag vet i Göteborg som serverar Tempura rolls, vilket jag älskar och har varit smått besatt i sen vi åt en gudomligt god sådan i L.a. förra sommaren. Denna var helt okej, dock är den amerikanska svårslagen, de är nämligen kända för sitt japanska kök där.  Men jag undrar är det inte fler restauranger som serverar Tempura rolls? Det är ju helt underbart gott i jämförelse med "vanlig sushi" Som i princip består av en risklump med med lax/omelett/avokadobit ovanpå. I Tempuran finns såser och kryddningar och den smakar så mycket mer vilket gör att vanlig sushi framstår som torftig och intetsägande. Ja, vad jag säger är att ni måste prova helt enkelt. Efterrätterna ikväll var inte heller fel, rätt små portioner, men då kan man ju beställa in flera i stället. Förresten visst är menyerna fina! Runt midnatt blir det nattclub här och den fina ljussättningen ändrar färg. Hit kommer jag att gå fler gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0