Möte med lama

Tutankamon & jag
 
 
För ett tag sen var vi med om en riktigt spännande och en verkligt unik upplevelse. På vägen hem från landet svängde vi av vid en Loppis som vi hört talas om, Systrarnas Loppis i Utby, Uddevalla. Klockan var redan efter 18 och vi trodde att förmodligen har de stängt, men tänkte att vi chansar. Mycket riktigt när vi kommer fram har loppisen stängt, vi är dom enda besökarna,  men vi ser att ägaren står och plockar ihop, så jag kliver ur och hör om vi kan ta en snabb koll i alla fall. Vi var så välkomna så! Vi går igenom loppisbodarna och upptäcker att här finns mycket mer än loppis. Det är en fantastiskt mysig gård med massor av roliga och annorlunda djur.
 
Det första jag får syn på är dom fyra lamadjuren som går och betar i sin hage. Fasen vad häftigt tänkte jag, så kul och udda. Ännu mer exalterad blev jag när vi fick frågan om vi kanske ville hjälpa till med kvällsmaten och ta dem med till en annan hage? Självklart villle vi det! Sagt och gjort vi klev in i hagen och fyllde nävarna med pellets. Gissa om vi blev riktigt intressanta. De var mjuka läppar som försiktigt och noggrannt nafsade i sig varenda smula, för att genast vilja ha mer. Så fina och roliga dom är! Riktiga personligheter. Lamadjur ser ofta lite högdragna ut och har en lite nonchalant uppsyn, men är jättesnälla och lugna. I början var jag rädd att de skulle spotta på mig, men Yvonne som driver gården med sin familj berättar att de mycket sällan spottar på människor, däremot kan de spotta på varann om de t.ex blir avundsjuka på den andre, därför var jag mycket noga med att fördela maten rättvist.
 
När matningen var klar fick vi varsin lama att leda. Vanligtvis tar Yvonne alla fyra själv. Jag fick Tutankamon, eller "Tutti" som Yvonne kallade honom och J fick ledaren i gänget som var äldst, har för mig att hans namn var Montezuma. Det måste ha varit en märklig syn att möta oss tre där på landsvägen ledandes fyra lamor. Promenaden tog en stund och Tutti var mycket mer intresserad av att äta än att gå, han var förmodligen också väldigt trött på leka modell framför min kamera. Men promenaden gick bra och till slut kom vi fram till världens finaste hage precis vid vattnet Jag säger bara det, djuren på Utby gård hade det fantastisk och måste vara de lyckligaste djuren som någonsin bott på en gård! Hagen delade de med korna som verkligen tittade storögt på oss när vi kom. Vilken vacker och underbar kväll detta var!
 
Jättestort tack Yvonne för din gästfrihet och för att ha gjort den här kvällen mycket speciell för oss! Vi kommer kommer gärna tillbaka och kikar på er loppis och på alla djuren igen!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag förstår att det var en häftig upplevelse :)

Svar: O ja, hade jag gärna gjort igen:-)
Turids blogg

2012-08-24 @ 10:00:41
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Postat av: sara

Åh vad mysigt :)

Svar: Mmmm:-)
Turids blogg

2012-08-24 @ 11:50:32
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Postat av: Jasmine

Fantastiskt fin bild på dig med lamorna på varsin sida! Jag har inte varit inne här på ett tag i och med semestern och oj vad mycket det var att ta igen! Superfina och inspirerande blogginlägg som vanligt=)


Svar: Tack, vad fint sagt:-))
Turids blogg

2012-08-24 @ 15:17:13
URL: http://baciatutti.blogspot.it/
Postat av: Karin O

Men vilka sötnötar:)

Svar: Sötnötar:-)
Turids blogg

2012-08-24 @ 16:12:52
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Sara Ekman

vilka mysiga bilder :)

Svar: Tack ♥
Turids blogg

2012-08-24 @ 16:52:36
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Frida

Sv. Tack tack!!

Härliga bilder! Ser riktigt mysigt ut :)

2012-08-24 @ 21:59:56
URL: http://vaknamedfrida.blogg.se
Postat av: Sofia

Men vad häftigt! Och lite läskigt ;-)

2012-08-25 @ 09:07:01
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Carro

Jisses vilken cool upplevelse. Ibland ska man ha tur.

Svar: Menar inte att shotta ur dem:-)
Turids blogg

2012-08-25 @ 12:02:00
URL: http://carromeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0