Vilka former!

 
Två gamla lampskärmar med vackra former har fått följa med hem från mina loppisrundor. Den vänstra i halm hade jag en exakt likadan i mitt rum som barn, tror att det kan vara en 80-talslampa så när jag fick syn på den igen blev jag genast lite nostalgisk. Den högra föll jag pladask för då jag kunde se den framför mig stylad klar som taklampa. Blev så till mig att jag tydligen missade att det inte alls är en taklampa utan en golv eller bordslampa. Nu har jag i alla fall hittat ett substitut, 80-talslampan, inte lika gammal men ändå vacker i sin form.
 
Tanken är att dessa ska stylas om och att det enbart är "skelettet", alltså stommen som jag vill åt, men det kändes  nästan lite sorgligt att sätta saxen i dem då de är så välbevarade och i fint skick. Onödigt fint skick faktiskt, men kunde inte hitta några fulare och formen är ju perfekt. Visar resultatet så fort jag är klar.

Kommentarer
Postat av: Linn

Åh, det här ser jag fram emot att se! Håller med, formerna är vackra. Och hellre att gamla ting får nytt liv, i ny skepnad, än att de bara slängs. Lova att lägga upp en bild sen! :-)

Svar: Tack, det ska jag göra, snart färdig:-)
Turids blogg

2012-08-13 @ 08:10:38
URL: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0