Min vita lagun

 
Här ser ni bilder av den nya rabatten jag grävde i våras, här delvis i blomning. Bilderna är tagna för ca tre veckor sen. Idagsläget är den nu helt helt färdig och fylld med växter som väntar på juliblomning. Här ser ni bilder från när rabatten anläggs, rabattkanten kommer på plats och från när plantorna placerades ut i rabatten. Min lagun som jag kallar den pga formen innehåller mestadels vita blommor, men nu med lite lila och rosa inslag. Till nästa vår flyttar jag kanske om och gör den till en helvit rabatt som är så vackert när den ligger i halvskugga. Det vita löjtnantshjärtat alba är en av mina abssoluta fvoriter tillsammans med den vita doftpionen (inte utslagen på bild). Kantnepetan och den vita stäppsalvian blommar för fullt idag och det båda rosorna har fått knoppar. Här och var har jag sått brudslöja och sommarmalva. Ska ta lite nya bilder snart och visa er förändringen. Det är så roligt att se hur allting ändras under säsongens gång.

Kommentarer
Postat av: anna

vilken fin rabatt :)

2012-07-02 @ 12:04:44
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
Postat av: Ellen

Awsome blogg och bilder! Läs gärna min <333

2012-07-02 @ 18:03:32
URL: http://thatokarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0