Att dela med sig av sitt liv

 Bilder tagna i trädgården idag
 
Har funderat över om jag ska bli lite mer personlig här i bloggen och i så fall på vilket sätt. Ni som följt mig ett tag kanske tänker att att det är en lättsam och trevlig blogg där jag främst delar med mig av mina intressen och min fritid framförallt i bilder. Det är så jag har velat ha det. Jag skriver sällan eller aldrig om vad jag huvudsakligen gör om dagarna och de flesta av er har förmodligen ingen aning. Många bloggar har en liten inforuta om sig själv på startsidan som talar om lite av vem man är, vad man gör och bloggens syfte osv. Det tycker jag är trevligt. Jag har fortfarande efter fem års bloggande inte publicerat någon sådan "ruta". Framförallt för att jag har velat särskilja mitt bloggande från mitt övriga liv och att för mycket personlig information på nätet känns skrämmande. Tanken är nu inte att jag ska bli privat här i bloggen, för mycket information vill jag fortsätta hålla för mig själv. Men lite mer personlighet kanske vore trevligt, eller vad säger ni?! Jag uppskattar i alla fall när de bloggar jag följer visar lite personlighet och att man får veta lite mer om människan bakom bloggen. Tänkte att jag börjar med att knåpa ihop ett inlägg om vad jag pysslar med om dagarna nuförtiden, så får tiden utvisa vart vi hamnar. Har ni några andra önskemål, något ni vill se mer eller mindre av här i bloggen eller något ni vill veta är det bara att hojta till!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Kul! Det tycker jag absolut du ska bli. Mer personlig alltså. Jag gillar att följa dina intressen och kolla på dina vackra bilder men allt blir så mycket roligare när man vet vem människan bakom allt är=)

Svar: Tack fina du! Blir så glad av dina kommentarer ska du veta:-) Gillar även att du delar med dig av roliga och intressanta inlägg. Ska bli bättre på att själv kommentera, men just nu ligger dessvärre efter i bloggläsandet:-)
Turids blogg

2012-10-22 @ 19:00:25
URL: http://baciatutti.blogspot.it/
Postat av: Linn

Din blogg är fin, bra, läsvärd, intressant och inspirerande precis som den är, men självklart är det alltid spännande att veta mer om personen bakom. Har aldrig uppfattat din blogg som opersonlig.

Jag är ganska öppen med mina tankar och känslor, men berättar exempelvis mindre om mitt jobb eftersom jag inte vill blanda samman de två världarna. Jag är också väldigt försiktig med att skriva om vänner och familj eller visa bilder på dem.

Jag tror att var och en måste göra sin egen avvägning och berätta om det som känns okej att berätta om.

Svar: Tack för dina fina ord!:-) Jag kan tänka mig att skriva om arbete/studier i lite mer generella termer. Det händer att jag frågar vänner om de vill vara med, men det är inte alla som gillar att synas på nätet. Familj och relationer skriver jag aldrig eller sällan om. Ibland kanske det vore skönt att ha en anonym blogg att ventilera sina tankar i. Men som det ser ut just nu, finns det ingen tid över till det:-)
Turids blogg

2012-10-23 @ 15:56:00
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tycker väldigt mycket om att kika in här precis som det är. Det är en fin glimt av ett liv, underbara bilder och det är alltid glatt.

Svar: Så fint sagt. Tack rara!:-)
Turids blogg

2012-10-23 @ 21:16:53
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: ANNA

Det är jätte svårt det där...personligt utan att vara för privat. Jag har tänkt samma tanke men vet inte riktigt vad jag ska "sålla bort" och inte. I alla fall så är det alltid trevligt att läsa andra bloggar som har det så :-)

Svar: Precis, håller med. Man får nog hitta fram till sin egen gräns:-)
Turids blogg

2012-10-25 @ 16:14:33
URL: http://aazl.blogg.se
Postat av: Olivia

Nemen vilka vackera bilder!

Svar: Tack rara:-)
Turids blogg

2012-10-25 @ 19:46:03
URL: http://sammels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0