Silhuetter i solnedgången

 
När jag och Frida fotade havet ute på Öckerö passade jag också på att ta lite silhuettbilder mot solnedgången med olika formationer av hjärtan som inspiration. Använde då mitt kitobjektiv 18-55 mm, vilket tyvärr inte var så lyckat. Bortsett från denna bild så blev alla andra helt oskarpa. Skulle verkligen behöva ett nytt zoomobjektiv och ett med vidvinkel. Blir annars lätt att man alltid tar samma typ av bilder. Mitt Canon 50/1,8  sitter jämt på kameran och är i princip det enda jag använder, det är grymt och otroligt prisvärt, men samtidigt blir man ju så begränsad i vad man kan fota och de möjligheter som finns vilket är lite trist.  Hoppas på att kunna komplettera min utrustning inom kort. Har ni några favoritobjektiv? Tipsa gärna!

Kommentarer
Postat av: Gabriella

SV: Ja, det är så gott och enkelt att svänga ihop=)

Åh, så många härliga bilder du bjuder på i bloggen! Underbara.

Svar: Tack snälla ♥
Turids blogg

2012-09-21 @ 00:18:23
URL: http://elephantzoul.blogg.se
Postat av: Jasmine

Den här bilden var underbar och rent generellt tycker jag du är en helt fantastisk fotograf! Om jag någongång gifter mig får du gärna agera bröllopsfotograf=)

Svar: Vilka fina ord! Du ska veta att jag blir jätteglad ♥ Åh, vilken ära att få fota på bröllop, då ska jag öva massor tills dess;-). Det måste vara en härlig känska att få föreviga bröllopsparens viktigaste dag! Känner fortfarande att jag försöker lära mig tekniken, och att jag har mycket kvar, men övning ger ju färdighet. Blir ju lätt att man fotar samma typ av bilder och det man har tillgång till beroende på utrustning och så. Människor har jag inte fotat så mycket, det behöver jag öva mer på:-)
Turids blogg

2012-09-23 @ 15:06:00
URL: http://baciatutti.blogspot.it/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0