Villefranche-Sur-Mer, del 3

 
Här hittade vi en av Frankrikes äldsta gator, Rue Obscure bevarad från 1200-talet. Gatan är en attraktion i sig och verkligen fint bevarad. Jag älskar att hitta sånt här gammalt mitt i den moderna världen. Äldre arkitektur och trånga gränder är för mig vad som gör en stad mysig och spännande. Eftersom det var så mörkt där inne fick jag knäppa massor av kort innan jag blev riktigt nöjd. Tycker det är kul att man ser mannen som målar dörrar först från ena änden och sedan den andra, då får man en uppfattning om hur lång och smal gatan var. Jag längtar faktiskt lite tillbaka till Rivieran nu när när det börjar bli kallt här och höstkappan har åkt fram. Tror dock jag kan leva på denna ett tag framöver.

Kommentarer
Postat av: Michaila - I can do anything with the right shoes!

Älskar Frankrike och det där såg väldigt mysigt ut :D

Svar: Tack:-) Jag med:-)
Turids blogg

2012-09-28 @ 13:41:24
URL: http://michaila.blogg.se
Postat av: Jasmine

Riktigt fina bilder! Jag ar ocksa ett stort fan av riktigt gamla byggnader och forstar precis vad du menar! Pa det viset ar jag mycket lyckligt lottad over att bo i Italien=)

Svar: Tack:-) Ja lyllos dig som får se såna varje dag:-)
Turids blogg

2012-09-29 @ 00:44:04
URL: http://baciatutti.blogspot.it/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0