Ostkaka

 
Häromdagen svängde jag ihop en ostkaka för första gången och resultatet blev riktigt bra och över förväntan så jag tänkte dela med mig av receptet här nedan.
 
Ostkaka på LCHF-vis:
6-8 bitar
 
Ingredienser: 500 gram keso, 4 ägg, 3 dl grädde, 2 dl mandelmjöl, 1 tsk vaniljpulver, 1/1 krm stevia.
 
Gör så här: Blanda allt i en bunke. Vispa luftigt. Jag använde elvispen. Häll upp smeten i någon form. Jag tog en vanlig pajform. Grädda i mitten av ugnen, 200 grader i ca 40 minuter eller tills kakan har stelnat. Låt svalna och servera med vispgrädde och lite färska bär eller sylt.

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Vad gott!

Svar: Tack, ja riktigt mumsig:-)
Turids blogg

2013-06-08 @ 17:39:03
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Anna

Wow. Ser gott ut.

Svar: Tack:-) Ja, det blev riktigt bra och god:-) Känns ju nyttigare än den köpta:-)
Turids blogg

2013-06-08 @ 22:08:38
URL: http://www.xn--hunterstvlar-cjb.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0