Swedish Grace

 
Ny servis från Rörstrand är införskaffad, Swedish Grace, eller åtminstone delar av den. Börjar med mattallrikar. Tycker den här servicen är så fin och har kikat på den ett par år. När jag nu såg att det var rea, 30 procent på alla tallrikar hos Cervera slog vi till.  Vita, stilrena och tidlösa. Det lutar åt att vi även köper de stora tekopparna i samma serie samt assietter. Passade också på att uppdatera kökshanddukarna med dessa från Åhléns.
 
Idag har vi ätit en rejäl och god middag på Jensens samt varit och kollat på ny spis. Nu blir det åter till juridikstudierna och sedan Solsidan och ett glas rött.

Kommentarer
Postat av: Fina Frun

Swedish Grace är så vackert!

Svar: Tack, ja håller med, en riktigt fin serie, gillar även de rosa delarna mycket:-)
Turids blogg

2013-11-14 @ 13:05:44
URL: http://finafrun.se
Postat av: Sofia

Det porslinet står högst upp på min lista den dagen det är dags för nytt!

Svar: Ah kul, är ju inte så ofta man byter porslin, men då är det ju absolut roligt med något man verkligen vill ha:-) Finns det i Berlin också?
Turids blogg

2013-11-15 @ 12:29:14
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Jessan

Vi har också Swedish Grace serien, skaffades den i våras och jag tycker den är så fin! Stilren och enkel men har ändå det där lilla extra. Trevlig söndag!

Svar: Jag håller med, den känns tidlös på nåt sätt och man tröttnar inte så lätt. Är det den vita ni har då? Saknar att det inte har kaffekoppar med tillhörande fat i lagom storlek. Finns vara väldigt små eller en stor kopp med fat som känns som tekopp, så det lutar åt muggarna i stället.
Turids blogg

2013-11-17 @ 09:15:35
URL: http://jessansworld.blogg.se/
Postat av: Jessan

Ja vi har det i vitt, än så länge asietter och mattallrikar. Kaffekoppar har vi av märket Pip så vi kör inte swedish grace rakt igenom. Men jag saknar frukostskålar i serien att ha yoghurt och müsli i, de är lite för små i grace-serien.. Man är visst aldrig nöjd :)

Svar: Ah, men det kan ju vara kul med blandat. Jag gillar faktiskt att tallrikarna är just små, vi har större djupa tallrikar från Ikea, men använder dem aldrig då vi tyckte det var för stora, eller du kanske menar skålarna som mer är till för dipsåser med med mera? Såna finns ju också i serien,
Turids blogg

2013-11-24 @ 21:03:02
URL: http://jessansworld.blogg.se/
Postat av: Jessan

Ja precis, jag menar dipskålarna :)

2013-12-01 @ 10:27:14
URL: http://jessansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0