Maten i Sorrento

 
Har några gobitar kvar från vår resa till Italien att visa. Italienarna har en förmåga att med mycket få och enkla råvaror skapa fantastiska rätter. Några exempel på det är alla pastarätter som serveras och  den härliga svamprisotton eller päron- och rocottatårtan. Maten var bra, men den var faktiskt snäppet bättre på vår resa till södra Italien och Tropea. Kan tänka mig att det beror på att många av grödorna odlas där och därför serveras solmogna och färska. Maten är näst efter naturen en av det viktigaste bitarna i valet av resmål för mig. God mat och vacker utsikt = lyckad semester.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Italienarna kan konsten. Matkonsten, alltså. Under mina besök i Italien har jag fascinerats av att även dålig mat är förhållandevis bra. Det blir aldrig så där klibbigt, kladdigt och klafsigt som det kan bli i vissa andra matkulturer.

Vill åka till Italien igen och bara äta och njuta av goda viner!

Svar: Åh, jag håller med, vill också åka tid och äta god mat, vin och glass igen:-)
Turids blogg

2013-10-14 @ 11:54:52
URL: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0