Weekend i Stockholm, del 5

 
Som avslutning gjorde vi ett besök på det omtalade Wienercafeét mitt på Biblioteksgatan. Kön in ringlade sig ända ut på gatan, men vi fick ett bord till slut. Cafeét är riktigt tjusigt och här är det bordsservering som gäller. Man kan äta lunch, fika eller ta ett glas vin. Fika blev det för oss, en prinsesstårtbit för J och en chokladbiskvie för mig samt två cappuccino. Detta lilla kalas gick på tvåhundra kronor. Var det värt det? Nja, J:s prinsesstårta var faktiskt riktigt god, men chokladbiskvien var lite torr och smaklös och inte riktigt vad man väntat sig av detta ûbertjusiga ställe. Sen var miljön ganska stimmig och man satt väldigt trångt. Om man ändå vill dit, rekommenderas att försöka få plats vid fönstret. Vi blev tilldelade den plats som blev ledig, så det gick inte att välja. Kan tänka mig att det är trevligt att sitta vid fönstret och se ut över alla förbipasserande under dagtid och vid bättre väder, för nu var det inte många ute. Summa summarum så håller jag fast vid att café Brogyllen i Göteborg är mitt favoritcafé lite i samma stuk minus bordsserveringen och inte riktigt lika extravagant.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0