Gott med rabarber

 
Vilken tur att jag har snälla grannar som låter mig plocka rabarber hos dem. Rabarberpaj och rabarber- och jordgubbskräm med fläder serverades igår och extra rabarber till vinterns godsaker ligger i frysen:-). Allt med bär känns lockande just nu och hade jag haft plats hade jag planterat både hallon, vinbär och björnbär i min trädgård. Förra året satte vi ett plommonträd i trädgården. Det kan ta några år innan det bär frukt, men det blir ju underbart att kunna gå ut och plocka sina egna plommon sen:-).
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är verkligen något av det godaste på sommaren, rabarberpaj! :)

2015-08-02 @ 15:31:58
URL: http://purebyme.blogg.se
Postat av: Alexandra

Prova blåbärspaj nu när det är bästa säsongen för det! ;)

Postat av: ISA

men muuuuums! <3 så gott med paj öht!

2015-08-02 @ 22:46:54
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0