Carbonara

 
Älskar Carbonara, men idag hittade jag ett recept som lät lite annorlunda mot de tidigare jag prövat. Bestämde mig för att svänga ihop det här till lunchen idag och det ångrar jag verkligen inte. Den var utan att överdriva himmelsk och kommer definitivt att bli en paradrätt i vårat hem framöver. Det är sällan jag lägger ut matrecept i bloggen, men detta vill jag gärna dela med mig av till er.
 
4 Personer: 500 g spaghetti, 200 g pancetta (italiensk bacon, jag tog vanlig i stället), 5 äggulor, 1 äggvita, 2 handfullar bredbladig persilja, hackad (gjärna hemodlad), 75 g parmesan riven, Rivet skal från 1 obesprutad citron
 
Gör så här: Koka spaghettin och rör i lite olja. Skär pancettan i små tärningar och stek dem gyllene i en panna. Blanda den nykokta spaghettin med pancetta, äggulor, äggvita och persilja i den varma kastrullen. Strö över citronskal och parmesan före servering.
 
Njut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0