Ny rabatt



Så här såg det ut här hemma tidigare i veckan. Efter ett par dagars grävning i den lertyngda jorden är nu min lagunformade rabatt i stort sett klar. Det blev riktigt bra och jag älskar formen! Tycker det blir fint när man mjukar upp en rektangulär trädgård med rundade former. De flesta växterna är nu också på plats och nu står den fina trädgårdskanten på tur. Tycker egentligen den var hutlöst dyr, men har gått och spanat på den sen Hasselfors presenterade nyheten tidigt i våras, då väcktes också drömmen om en lagun i trädgården som inte gick att släppa. Kommer ju att få börja köra med trimmer nu, men det kan det ju va värt när man fått det precis som man vill. Arbetet fortskrider här och fler bilder på detta läggs upp efter hand.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysigt, riktigt känner hur det luktar jord och gräs:)

2012-05-05 @ 13:03:03
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Frida - BF 8 juni ♥

Åh så spännande! Trädgårdskanten är fantastiskt, skulle mer än gärna ha den till alla rabatter. Men då ryker väl en månadslön, ungefär.



Undrar om man skulle kunna spraymåla metallister själv? Hmmm...

2012-05-05 @ 21:24:20
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Marina

Va kul det ska bli att få se fler bilder från trädgården/rabatten. Spännande! Även jag vill köpa den trädgårdskanten, men skulle gå åt så himla myckenså och då blir jag väl ruinerad :)

2012-05-06 @ 08:33:14
URL: http://irethdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0