Pad thai



Fredag och hämtmat Pad Thai. Det är en av mina absoluta favoriter från det thailändska köket. Testade även rätten när jag var i Thailand i somras, men måste säga att jag föredrar Pad Thai från Sverige. Den thailändska Pad Thai med kyckling innehöll alltid små gråsvarta räkor som jag faktiskt tyckte var lite läskiga, men denna är mumma! Men från det äkta Thailand saknar jag verkligen alla underbara wokar och färska fruktjuicer i form av litchiejucie, vattenmelonjuice, mango- och papayajuice m.m. Den thailändska maten känns oftast nyttig, fräsch och kycklingköttet är alltid mört och fint. Kan helt klart vara ett av världens bästa kök. Nu ska jag njuta!

Bon Apetit!

Kommentarer
Postat av: jossan

hejhej! ^^ allt bra? :) kommentera gärna mitt inlägg "Lördags godis" och rösta mellan 4 godisar vilken du tycker är godast! då skulle du göra mig jätte glad! :D

kram

2009-03-14 @ 17:19:34
URL: http://ligon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0