Shopping i Thailand- del 2



Det blev ett par Havaianas i Bangkok. Köpta i fint varuhus, men det var ändå en dryg hundralapp billigare än hemma och dessutom i favoritfärgen rosa.



Detta kallar jag fynd! Fem pashminasjalar i siden och kashmir för endast 50 kr st efter intensiv prutning:-). Helt klart mitt bästa köp på resan! Skulle köpt en i varje färg för de är riktigt sköna och härlig kvalité.





Dessa fyndade jag på Khaosan Road. De är nästan precis vad jag letade efter och då var det ju bara att slå till. Älskar inslag av asiatisk inredning blandat med modernt. Hoppas att de även passar här hemma i vårat typiskt nordiska hem i vitt och med ljusa möbler. Ska vänta med att sätta upp dem tills renoveringen är helt färdig. Har läst att man inte får föra ut bilder av Buddha ur landet, men det var ingen som kontrollerade något och dessutom såldes de ju i var och varannan souvenirshop. Jag hade gärna haft en riktigt stor till trädgården, men redan denna lilla staty (sista bilden) var tung och tog upp större delen av ryggsäcken. Fatet tänkte jag att man kunde ha ljus i och tavlan ska stå på en byrå, lutad mot en vägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0