Felaktigt tentaresultat

Idag fick jag tillbaka näst sista tentan i sociologi. Fick panik då jag såg att jag var underkänd. Var så säker på att jag blivit godkänd. Läste igenom tentan på spårvagnen hem och det fanns inga fel, endast kommentarer om att det var för tunt eller att svaren skulle utvecklas. Plötsligt ser jag att poängen inte stämmer. De har räknat fel! Gissa om jag får bråttom att byta spårvagn och ta första bästa tillbaka för ordna upp det hela. Som tur var fanns examinatorn på plats och ser själv att han har slarvat med uträkningen, på två frågor dessutom!  För mig var detta fullständigt avgörande för att bli godkänd. Tror inte han förstod riktigt vad jag hann gå igenom under 1,5 timme. Snacka om helomvändning av känslor att gå från djup besvikelse till lättnad. Nu kan jag i alla fall slappna av och koncentrera mig på nästa tenta. Jag kommer numera alltid att kolla om resultaten verkligen stämmer i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Christine

Oj, tur du räknade ihop det och inte bara accepterade det!

2008-05-26 @ 17:46:42
URL: http://chrisse.blogg.se
Postat av: Turid

Christine: Ja, verkligen, hade ju redan börjat kolla upp datum för omtentan

2008-05-26 @ 18:19:22
URL: http://travelandfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0