Norrköping igen

Idag for vi iväg till Norrköping igen. Åt en härlig salladsbuffé till lunch och en fika med iste citron (ny favorit) på Waynes. J behövde verkligen en vinterjacka och tillslut fann hann en. Jag ville spana in mobilerna igen. Det finns två jag verkligen gillar. Det blev dock ingen mobil idag, men jag är allt bra sugen. Som vanligt kom jag ändå inte hem tomhänt. T.o.m en julklapp fick jag tag i. Jag ska fota allt när jag kommer hem i slutet av veckan. Vi villle gärna titta runt i Norrköping lite och återuppliva gamla minnen, men pga kylan här blev det bara en kort liten sväng. Tog ändå lite bilder jag tänkte visa.




Alla bilder är tagna i det gamla Industrilandskapet, där det förr har varit textilindustrier. Idag håller Universitetet till här. Detta är Norrköpings äldsta och mysigaste stadsdel. Vi bodde alldeles i närheten av detta område för ca 2 år sedan. Saknar charmen lite faktiskt med allt vatten, vattenfallet (ej på bild) och alla mysiga promenader runt strömmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0