Tentaångest

Igår vid niotiden satt jag och svettades i tentasalen på Handels. Tenta i bl.a statistisk tolkning och analys. Puh!! Det är verkligen den svåraste kursen jag någonsin läst. Jag kände mig förberedd och redo innan start, men måste säga att det var riktigt knivigt att hålla isär tabellerna, läsa av rätt och förstå sambanden. Fyra timmar räckte för första gången inte till. Stressigt var det verkligen och stressen gjorde att jag började räkna poäng för kolla om jag skulle nå upp till kravet för godkänt. Det är nog på håret, men hoppas hoppas. Har drömt mardrömmar om negativa samband, tolkning, replikation, regressionsanalys och multivariata korttabeller. Även tidigt i morse hörde jag mig själv yra nåt om "X" och "Y:n" och negativa samband. Ni hör ju själva, det här kan inte va nyttigt.


Idag ska jag försöka ta det lugnt och njuta. Ledig helg för första gången på 3 veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0