För kropp och själ


Att satsa på sig själv är viktigt. Dessa är några av de böcker om fysisk och mental träning som jag gärna vill ha i min bokhylla. Boken The Secret har jag redan köpt eftersom jag inte kunde hålla mig. Där finns det en hel del tänkvärt vad det gäller mental träning och positivt tänkande om än med en annorlunda tvist. Ett av bokens stora budskap handlar om att de inre bilder och drömmar man har om livet och framtiden och lyckas visualisera kan också materialiseras. Alltså, dina tankar blir till verklighet. Man ska föreställa sig att man redan har det man drömmer om t.ex drömvikten, bilen, hälsan, pengar etc. Det är först när man verkligen tror på det själv som det kommer att ske. Samtidigt ska man också fokusera på det man redan har som är bra med ens liv. Det är viktigt att man mår bra och tänker positiva tankar om sig själv och sin livssituation.

Någon som har läst The Secret - Hemligheten och vill dela med sig av sina åsikter och erfarenheter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0