Nu lämnar vi tropikerna

Idag är sista dagen i Miami. Tidigt imorgon bitti lämnar vi hotellet för att flyga vidare mot Oklahoma med mellanlandning i Dallas. Det ska bli spännande att återse släktingarna igen! Dagarna här har varit obeskrivligt heta runt 32 grader. och en luftfuktighet på 62 %. Ni som varit i tropikerna vet att det inte går att jämföra med en varm sommardag i Sverige. Översätter man till till den torra värmen som vi har hemma så såg vi på väderleksrapporten att upplevelsen motsvarar 38 grader. Såna här dagar är det skönast att vara inne, så det har blivit en hel del bilande runt om i Miami och häromdagen en riktigt lång dagstur till Key West, USA:s sydligaste stad. Vi har också spenderat ett par dagar i några av de stora shoppingmalls som finns runt om här i USA. De är helt enorma kan jag lova. Tyvärr är det inte särskillt billigt, utan priserna är ungefär som hemma vad det gäller kläder. Att äta ute är generellt dyrare eftersom både dricks och skatt tillkommer. Kanske är det billigare i LA och Arizona dit vi ska senare? Det bästa med Miami och Florida är de fantastiska stränderna och de fina omgivningarna. Hit kan jag helt klart tänka mig att återvända, dock får det bli under vintertid (högsäsong) så att man kan vara ute mer.



South Beach har vita stränder och fantastiskt klart vatten        



Heta dagar får man passa på att shoppa. Här finns sjukt mycket affärer och de stänger inte förrän kl 22. Zara finns förstås hemma, men lika glad är jag för det. Vad som finns i visar jag när jag kommer hem.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0