Marstrand in my heart ♥




Det är med lite sorg i hjärtat jag nu lämnar några fantastiskt fina, härliga, soliga och underbara veckor ute på Marstrand på det absolut bästa jobb jag haft. Jag har verkligen njutit av varenda sekund som jag har fått vistas i denna mysiga, charmiga och pitoreska miljö. Fina arbetskamrater har jag haft och jag har fått möta en massa goa och trevliga människor. Tror knappt man kan ha en bättre och trivsammare arbetsplats. Atmosfären här är så speciell, jag tror man märker det först när man har arbetat här ett tag, turisterna är glada och positiva, människorna i allmänhet är genuint trevliga och hjälpsamma. Jag kommer att sakna utsikten från mitt jobb med alla segelbåtar, ljudet från båtmotorerna, solens strålar i det spegelblanka vattnet, grannarna på hantverksbutiken Agaton, doften av tjära, flakmopparna, de karaktäristiska vita trähusen med utsnidade stjärnmönster på altanerna, lunchpromenaden till södra strandverken, den söta färjan från Koön, ja t.o.m den långa resan ut till Marstrand och så självklart arbetsuppgifterna. Jag har alltid velat arbeta som Turistinformatör och nu har jag fått pröva på om än under en kort period och det har lett till mersmak. Jag kommer att sakna ö-livet och allt från denna sagolika idyll. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0