Loppisjakten Östergötland/Småland

 
Hela fyra dagar ägnades åt jakten på det ultimata loppisfyndet. Vi har bilat mil efter mil och fyllt bilen allt eftersom med en hel del små trevligheter. De flesta loppisar och antikaffärer vi besökte var planerade, men det blev även tid till en hel del spontana besök. Till slut såg man loppisskyltar nästan överallt.
 
Vissa ställen var riktigt välorganiserade och och hade många fina grejer som t.ex Nostalgiladan i Mellby, Orrefors Antik, Vadstena Antik, Virserums Möbellager samt Östergårds Antik i Moheda. Virserums Möbellager hade jag hört gott om innan och det var en vällfylld butik på tre våningar med en hel del möbler, trasmattor och fina tallrikar, dock ingen prutmån vid mitt besök.
 
Östergårds Antik var vårt sista stopp dit vi kom fram knappt en timme innan dom stängde. Stället visade sig vara omåttligt populärt och i efter hand har jag läst att folk t.o.m köar här innan öppningsdags. Kan tänka mig att man kan göra riktigt fina fynd om är där i god tid! Prisnivån var generellt lite högre än jag väntat mig på de flesta ställen och enligt mig att kan man ofta göra mer prisvärda fynd på icke vinstdrivande loppisar dom drivs av t.ex Pingstkyrkan, Röda Korset, Stadsmissionen etc.
 
Helt klart var det en jätterolig grej att göra och när man bilar omkring på landsvägarna i Sverige ser man alltid en massa fint. I Vadstena t.ex pågick det en bilträff med en massa fina veteranbilar överallt. Vadstena är också en finfin stad som jag gjärna hade spenderat lite längre tid i. Vi valde att övernatta i trästaden Eksjö en natt, en jättemysig stad med kullerstengator och äldre bebyggelse. Under turen hann vi även med ett par stopp vid Rejmyre Glasbruk, samt i Glasriket vid Kosta Outlet. Lägger upp bilder på mina fynd efter hand:-).
Det finns nu också  en ny kategori på bloggen som heter "Loppis".
 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Mysigt! Ser framemot bilder på loppisfynden sedan=)
SV: Tack! Vad gullig du är=) Jag vet inte om italienarna gör samma sak. Jag har inte kopierat någon som jag vet iallafall så jag antar att det är min "nisch"=)

2012-08-03 @ 12:28:20
URL: http://baciatutti.blogspot.it/
Postat av: Jess

Det är verkligen roligt med loppisrundor! Den i Moheda har jag också varit på och det är sjukt mkt folk där. Håller även med om att priserna är lite högre än vanligt..

2012-08-04 @ 21:35:13
URL: http://jessansworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0