Mer från gården

Papegojan Jacko bor i äppelträdet
 
Hängbuksvinet Ingemar har det gott bland fåren
 
Systrarnas Loppis & gården ligger i Utby, Uddevalla
 
Förutom de bedårande lamadjuren fanns det massor av andra roliga djur på gården. Vi fastnade länge hos den pratsamma papegojan Jacko som hade mycket frihet då han bodde i gårdens äppelträd, på nätterna sov han inomhus hos familjen. Även hängbuksvinet Ingemar var en riktig personlighet där han bodde i sin stora hage tillsammans med fåren. Här fanns även en åsna, höns och tuppar, jättekanin m.m.
 
Loppisen drivs av två systrar under sommaren och här serveras även fika. Utby ligger i närheten av Torp Köpcentrum på vägen mot Lysekil och det fanns loppisskyltar vid vägen. Jag rekommenderar varmt ett besök.
 

Kommentarer
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

söta djur :)

2012-08-25 @ 20:34:25
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Linn

På de första bilderna är det nästan så att jag undrar om detta är i Sverige. Mycket exotisk :-) Tack för tipset!

Svar: Ja, papegojan ser ju rätt exotisk ut, fast man kan nog ana sverige på äppelträden:-)
Turids blogg

2012-08-25 @ 21:39:40
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Postat av: Christine&Paris

Haha, vilket namn på ett svin!

Vad typiskt med macaronerna! De är ju en färskvara så de håller bara fyra-fem dagar innan de blir sega.. Man kan dock frysa in dem, det brukade jag göra efter Parisbesöken förra året då jag köpte hem macaroner till Sverige. Man vill ju spara dem så länge som möjligt, hihi.

Svar: Frysa var en god idé, dock hade vi ju över en vecka kvar tills vi kom hem till vår frys..:-(
Turids blogg

2012-08-25 @ 22:30:36
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: Carro

Jag har sommarställe på Orust och då åker vi ibland till Torp. Jag ska verkligen lägga detta på minnet och åka dit nästa sommar!

2012-08-26 @ 10:28:44
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: Cissi

Djuren kunde nog inte ha fått ett bättre hem :)

Svar: Så var det verkligen ♥
Turids blogg

2012-08-27 @ 10:08:46
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Postat av: maria

Vilket mysigt ställe!

Svar: Tack ♥
Turids blogg

2012-08-27 @ 22:25:37
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se
Postat av: Andjela

Tack och det samma :)!
Allt bra?
Kram

Svar: Bara fint me mig:-)
Turids blogg

2012-08-28 @ 21:01:49
URL: http://andjiee.blogg.se
Postat av: Linnéa'

Mysiga bilder ! :)

Svar: Tack ♥
Turids blogg

2012-09-01 @ 10:56:35
URL: http://MissMjulk.blogg.se
Postat av: Caroline

Hej Turid!

Caroline heter jag och är en av systrarna från "Systrarnas loppis och café". Råkade snubbla över din blogg och det var verklign roligt att läsa allt fint, för att inte tala om att se alla de underbara bilderna du tagit.

För tillfället läser jag en kurs om att göra webbsidor i skolan, och jag undrar om vi skulle kunna få använda några av dina bilder till en fiktiv loppis-webbsida? I så fall får du gärna mejla mig :)

Tack igen för det fina blogginlägget, det värmde mitt hjärta och jag ska skicka vidare det till resten av familjen så att de får läsa också.

Med vänliga hälsningar, Caroline

Svar: Hej Caroline!
Vad roligt! Minns att jag lämnade ett meddelande då efter besöket på er facebooksida och gav er mamma adressen till min blogg, så jag berättade att jag skulle lägga upp bilderna här:-)

Det går bra att använda bilderna, på er webbsida, men ange gärna mig som fotograf då. Vilka bilder är du intresserad av? Om du lämnar din mail här så ska jag skicka dem:-)

Hälsningar

Turid
Turids blogg

2013-05-20 @ 23:37:48
Postat av: Caroline

Ja, verkligen! Pratade precis med mamma och hon kommer så väl ihåg er och tyckte att det var jättekul att läsa :-)

Åh, vad snällt av dig! Vi håller som bäst på att lära oss koda, så det är bara en test-sida, men självklart ska vi ange att du är fotograf. Skulle gärna vilja ha bilden på Loppis-boden med alla sakerna, samt den på cykeln precis här ovanför.
Min mail är: [email protected]
Tack så mycket!

Svar: Hej hej!
Du såg att jag mailat dig bilderna va?:-)
Turids blogg

2013-05-21 @ 23:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0