Vårinspiration



Besöker man trädgårdsbutik såhär års så förstår man att våren snart är på väg. På hyllorna trängs såjord, fröer och små drivhus med vårlökar och man känner sig sådär härligt förväntansfull. Jag skulle köpa Pärlhyaciner, men kom även hem med både tulpaner och fröer. Så sugen på att börja, men än känns det lite tidigt för frösådd, men om någon månad kanske, då sätter jag nog igång. I år vill jag gärna prova på att odla grönsaker och örter i odlingskage. Det verkar så smidigt och praktiskt och roligt att bara gå ut i trädgården för att plocka sina egna kryddor till maten.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det kliar i de gröna fingrarna, förstår jag....

2012-02-08 @ 11:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0