Inspirerande läsning



För mitt presentkort (julklapp) på Akademibokhandeln köpte jag boxen Digitalfotografi - en faktaserie i tre delar av Scott Kelby. Har redan slukat flera kapitel i första delen och tycker att den verkar väldigt givande och intressant! Här finns kapitel om allt ifrån hur du tar skarpa bilder till hur och när man egentligen ska fotografera landskap. Här ges också tips för den som ska fotografera bröllopsbilder, hur man tar fina blombilder och vad man bör undvika när man tar porträttbilder. Mycket handlar om hur proffsen gör och vad kan vi lära av dem. Jag gillar att man får så konkreta tips som t.ex vilka inställningar man bör använda i olika situationer för att uppnå visst resultat. Böckerna är lättlästa och omfattar de flesta och vanligaste fotograferingssituationer man kan tänkas komma i kontakt med. Så kul när man får en aha-upplevelse eller hittar svaret på just det man alltid har funderat på. Ska erkänna att det har varit lite svårt att lägga i från sig boken om kvällarna, man vill liksom veta mer hela tiden:-).

Har ni andra tips på bra fotoböcker eller webbsidor, hojta till!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Helt klart spännande läsning!

2012-01-04 @ 19:11:13
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Karin

Oh det vet jag faktiskt inte. Köpte de på Nike Store här i somras, men tror inte de finns där nu!

2012-01-05 @ 03:59:38
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: fanny

sv; tacktack :)

2012-01-05 @ 14:46:37
URL: http://fannyelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0