Dagens bildbomb - Utflykt & loppisrunda

 
Vi flydde molnen i Göteborg och styrde kosan först mot Kungsbacka och sedan Varberg.  Fick ett spontant infall och ville besöka några loppisar, eller snarare secondhand/antik affärer som jag hittat på nätet. Det blev en riktigt trevlig och dag, solen var med oss och även shoppinglyckan. En hel del smått och gott fick följa med hem. Osäkert om allt verkligen var fynd, då jag är lite nybörjare på det här med loppis, men kul var det i alla fall.
 
Redan i Kungsbacka blev vi hungriga och stannade till vid Storstugan som ligger vi Tjolöholms Slott (översta bilden). Därefter bar det av mot Röda Korset Kupan i samma stad. Här gjorde jag två fynd och t.o.m J hittade nåt. Nästa stopp blev Second Chance som drivs av Pingskyrkan i Varberg. Ut från butiken kom jag med en hel kasse full av småsaker. Sist men inte minst i detta lilla "loppisrally" blev Nostalgirundan centralt inne i Varberg med mycket glas och porslin samt möbler från 50- och 60-talet. Här var inte billigt alls, men knep ändå några grejer som jag lyckades pruta lite på.
 
Dagen gick fort och avslutades på Café Smedjan beds som också är ett B&B samt en liten butik med antikviteter och möbler gjorda av återvunnet trä. Verkligen mysig miljö där och har ni vägarna förbi är det ett trevligt litet stopp. Samtliga bilder utan de tre översta är därifrån. Blev tyvärr inga bilder från butikerna i övrigt, men visar fynden under veckan.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Åhh! Tänk om man hade tillgång till liknande menyer här i Italia! En räkbaguette och kladdkaka skulle inte sitta fel!

Svar: Ja, man kanske tröttnar på pizza och pasta efter ett tag:-) Fast jag skulle aldrig tröttna på glassen tror jag:-)
Turids blogg

2012-07-25 @ 02:21:19
URL: http://baciatutti.blogspot.it/
Postat av: Linn

Vilka fina tips! Varberg var längesedan, min bror bodde där ett tag. En mysig liten stad tycker jag.

Loppisar och second hand är ju så himla kul. Man vet aldrig vad man ramlar över :-)

Svar: Hej! Ja, Varberg är en härlig sommarstad. Absolut, är man först till kvart har man extra stor fyndchans:-)
Turids blogg

2012-07-29 @ 04:43:04
URL: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0