Nya stövlar

 
Bild: Scorett
 
En kort visit i stan idag med soppa och tårtbuffé på Steinbrenner & Nyberg och retur av en jacka. Hann kolla lite i affärer och jag behöver verkligen nya stövlar, då förra säsongens både har spruckit och tar in vatten. Jag sliter verkligen ut ett par nya skinnstövlar på en eller två säsonger, trots skokräm, läderbalsam och impregnering. Antar att man inte borde använda dem när det regnar ute eller är blötsnö. Hur gör ni? Man vill ju inte gärna springa runt i gortex/gummistövlar hela vintern heller. Testade i alla fall samtliga modeller ovan idag och åkte sen hem för att suga på karamellen ett tag. Stöveln i mitten är den enda som är fordrad och där man inte förfryser sina stackars tår. Dock gillar jag nr 1 & 3 bäst. Kan man inte ta alla tre?:-) Nej just det, åter till verkligenheten. Jag får sova på saken. Ett av livets svåra val.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Med risk för att låta som en gammal käring ;-) Jag vet inte vad som hänt med kvaliteten på kläder nu för tiden. Det spelar ju liksom ingen roll om man köper dyra eller billiga kläder - allt går sönder. Lätt överdrift kanske, men i princip är det så. Ett par skinnstövlar ska man kunna ha länge, och jeans... Förr höll de ju i flera, flera år, trots nästintill daglig användning och slitage. Och går man och klagar, då får man höra att det är så.

En gång klagade jag på en kofta som blivit noppig (och inte lite heller) efter en (1) användning. Expediten talade om för mig, att så var det med det materialet. Ok. Även om hon har råd att köpa engångskläder, så har inte jag det.

Ett ämne som berör, som du märker :-)

Bara för att försvåra valet ytterligare, jag gillar stövel nr 2 bäst :-)

Svar: Håller verkligen med dig! Har börjat köpa dyrare kläder och finare märken, men inte hjälper det. Noppiga blir dom och sen ska det nästan alltid vara handtvätt och även då kan det bli noppigt?! Det enda jag märkt hjälper lite är att kolla lapparna i plaggen. 100 % bomull har jag sällan problem med. Men fina cashmerekoftor får får ofta trots omsorgsfull vård ändå noppor. När det gäller skor och stövlar för höst vinter blir jag smått galen. Har i och för sig inte så många par , utan går med samma för jämnan. Men inte ska läderskor släppa i sulan och ta in vatten så fort ändå?!
Nu gör du valet svårt för mig;-) Nr två passar faktiskt min plånbok mycket bättre än de andra, dock har jag ett par nästan likadana, samma märke sist. Åh vad svårt! Ska fortsätta prova idag.
Turids blogg

2012-11-04 @ 08:37:57
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Postat av: Shoppingandfashion.se

Snygga!

Svar: Tack:-)
Turids blogg

2012-11-04 @ 12:17:42
URL: http://shoppingandfashion.se
Postat av: Amanda

Jag är helt kär i nummer ett. De är så himla snygga!:-)

Svar: Eller hur, det var dem jag fastnade för först:-)
Turids blogg

2012-11-04 @ 12:36:48
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: nina

Deras tårtbuffe är ljuvlig :)

Svar: Jo, det fanns en himla massa att välja på och soppan var supergod!:-)
Turids blogg

2012-11-04 @ 16:47:37
URL: http://ninajustme.blogspot.se
Postat av: Jenny - Hugos mamma

Alla var ju super snygga, men det kan nog vara gott med lite foder i nu ändå!:)

Svar: Ah precis, funderar på att köpa de med foder också..
Turids blogg

2012-11-06 @ 16:00:41
URL: http://luckymommy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0