Cannes

 
Vi avslutade semestern i Cannes och på röda mattan där jag för ett kort ögonblick lekte filmstjärna. Lite besviket konstaterade jag att den här platsen med omgivning ser faktiskt inte alls nåt glammig ut en vanlig vardag. För stunden var det en riktig byggarbetsplats runtomkring men jag trodde faktiskt att det skulle vara mycket tjusigare även om det inte var filmfestival just nu. I övrigt hade Cannes de absolut största privata yachterna jag någonsin sett! Tre våningar och full besättning. Så stora att de inte rymde på mitt 50 mm objektiv. Det blev faktisk inte särskillt många bilder tagna här, vi var rätt trötta och nöjda efter allt promenerande och alla utflykter. Hade en bild av Cannes som en mer glamorös stad, men tyckte faktisk inte att den var så himla märkvärdig. Gamla stan är förstås trevlig, men det finns ju även i Nice. Det mysigaste på Rivieran enligt mig är alla små städer och byar och naturen där emellan.

Kommentarer
Postat av: william

fina bilder:D

Svar: Tack:-)
Turids blogg

2012-10-01 @ 17:50:17
URL: http://canonguy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0