Hemsidan klar

 
 
 
 
 
 
Här bjuder jag på en sneakpeak av vad jag suttit och jobbat med senaste veckan. Detta var den avslutande projektuppgiften i kursen Tekniker för webbdesign som jag läst nu. Uppgiften gick ut på att skapa en hemsida åt en faktisk eller fiktiv organisation/företag.
 
Man skulle producera minst 3 html-filer som tekniskt och innehållsmässigt hänger samman och som formges av en extern stilmall i CSS. Webbplatsens innehåll var valfritt, men förutom de tekniker som tagits upp under kursens gång så beaktas också semantisk meningsfullhet, tillgänglighet och design.
 
Som ni kanske ser valde jag att göra uppgiften om mig själv som fotograf, därför är alla bilder mina egna, vilket blev mycket roligare att arbeta med. Jag blev själv riktigt nöjd med tanke på att detta är allra första gången jag bygger en hemsida och efter bara två veckors undervisning. Jag har lärt mig så himla mycket på vägen! Till examen om 1,5 år kommer jag att ha lärt mig ännu mer. Det kommer att bli riktigt spännande att se vad man kan producera då:-). Nu håller jag alla tummar och tår för att detta går vägen och att läraren godkänner och gillar min sida!

Kommentarer
Postat av: Karin O

Vad himla roligt! Ser jättefint ut!

Svar: Tack snälla! Glad jag blir:-)
Turids blogg

2013-01-23 @ 01:13:19
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: sanne

Hej vad roligt med webbdesign. Vart pluggar du någonstans? :)

2013-01-27 @ 16:02:05
URL: http://lyckodag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0