Hallonpaj & långhelg


Hallonpaj och solsken är en lyckad kombination! Här har jag bytt ut ananasen i receptet för ananaspaj mot hallon vilket funkade finfint. Nästa gång kommer jag att testa jordgubbar. Det kan hända att fyllningen blir något lösare beroende på mängden hallon, men det ordnade jag med en tesked maizena i smeten.
 
Har haft en långweekend som har varit riktigt fin! Strålande sol, träffat massor av vänner och bara njutit! Nationaldagen var det grillning och kubbspel i Slottskogen med det här gänget. Fredagen spenderades med middag med min vän M på stan och därefter ett glas rose på Park Aveny Hotel i solen. Lördagen bjöd på grillkväll och mera kubbspel hos vänner i Hindås (det var då jag fixade efterrättspajen). Idag söndag, en långpromenad i solen på morgonen och en eftermiddag med femkamp på Liseberg tillsammans med nio andra spelsugna som avslutades med middag och dessert på uteservering.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Pajen ser super god ut!

Svar: Tack, det var riktigt smaskig, men min personliga favorit är nog ananasen ändå:-)
Turids blogg

2013-06-12 @ 11:16:11
URL: http://joherman.blogg.se/
Postat av: ANNA

Jösses vad god den såg ut!

Svar: Tack:-)) Jo mums var den:-)
Turids blogg

2013-06-12 @ 18:12:35
URL: http://aazl.blogg.se
Postat av: Johanna

Det ser riktigt gott ut, älskar hallon =)

Svar: Tack, ja det fiffiga med pajen är att det egentligen går att byta ut till vilken frukt eller bär som man gillar:-)
Turids blogg

2013-06-29 @ 00:45:10
URL: http://floristenjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0