Limelax


Ikväll gjorde jag och älsklingen en underbar middag så jag tänkte dela med mig av receptet till er.

300 g pasta
400 g skinn- och benfri laxfilé
2 dl Arla Köket lätt crémefraiche
1/2 hönsbuljongtärning
1 msk flytande honung
Rivet skal och pressad saft av en lime
Nymald svartpeppar

Gör så här:

Koka pastan. Skär laxeni tärningar. Blanda crèmefraichen, smulad buljongtärning, honung, skal och saft av lime i en kastrull. Låt såsen koka upp. lägg i laxen och låt koka någon minut. Servera med pastan och gärna vitlöksstekt squash eller spenat. Krydda med peppar.


Kommentarer
Postat av: Fridas fashion & style

Ser supergott ut! Jag köpte min stickade väst på Veromoda men det var några månader sedan. Har tyvärr inte sett något liknande någonstans, finns dock en kortare modell hos H&M. KRAAAM

2008-10-21 @ 18:02:48
URL: http://fridelii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0