Köpa stång?



Sitter å funderar på om man skulle köpa hem en stång ändå. Det skulle underlätta träningen en hel del och jag kanske kunde utnyttja lektionerna bättre. Dessutom kan jag öva upp den styrka och smidighet som behövs för att utföra dom allt mer avancerade positionerna. Frågorna är bara; Hur ofta kommer jag att träna hemma? Var ska den stå? Ska jag välja sport eller x-pert (statisk eller roterande)? Krom eller guld? 45 mm eller 50 mm? Stången kostar ju en bra slant så det här måste jag verkligen fundera över. Nån som har en hemma kanske och vill dela med sig av sina tips och erfarenheter?

Kommentarer
Postat av: Vickan

Jag köpte en 50mm krom nu i sommar.. har bara varit på ett prova-på-pass men annars tränat hemma bara..



Jag har inte kommit så långt, senaste månaden har jag bara jobbat och inte ens haft stången uppsatt tyvärr..



Guld säger dom att den ger bättre grepp, vilket kan vara till besvär ibland också, för man fastnar för bra.. sen släpper färgen eftersom så den kanske inte alltid är så snygg efter ett tag..



45 och 50, ja, jag har bara kört 50 faktiskt, testade aldrig 45 på testtillfället heller, då jag hade 50 hemma.



50 är standard på tävlingar osv oftast sägs det, men att många länder börjat med 45 också.



Men ja, 45 är för mycket små händer typ, det kan nypas vid ben osv om man har 45, och att 50 är lite mer lagomt.



Jag vet inte vad jag tycker om min egen, den funkar bra.

Jag vet inte om jag kanske kunde greppa bättre om jag haft 45, men ja, nu kör jag 50 iaf.



Dom säger att kör man 50 kan man göra samma rörelser på en 45:a, men kör man 45 så kan man inte direkt göra samma grejer på en 50:a, utan måste lära om sig dom lite..



Det var vad instruktörerna och dom på poledance.nu sagt till mig iaf.



Jag har en blogg, lite pinsamt bara att visa upp, jag är inte snygg och kan typ inget och leker bara lite.. men ja, det ska ju vara roligt så. :)



Jag kanske postar kommentar nåt framöver, men ja, min blogg är inte så mycket att läsa ännu ;)

2010-08-29 @ 01:21:23
Postat av: Vickan

Jo, en sak till, just nu ska jag ju sätta upp den igen efter ett litet uppehåll, men annars då den står där fint i vardagsrummet så kan jag knappt gå förbi den utan att svinga sig lite osv..



Man tänker att man ska göra lite bara, leka lite, sen plötsligt har det gått nån timme liksom.

Man har ju verkligen kul :)

2010-08-29 @ 16:15:08
Postat av: Travel and fashion

Vickan: Hej! Tack för din långa kommentar och ursäkta att jag äe så sen att svara! Låter som att en stång kan vara en bra investering:-) Jag tycker att 45 mm är lite lättare, åtminstone att göra snurrar på, men ska testa lite till först. Det viktigaste är ju att man har roligt när man dansar!:-) Lämna gära din bloggadress om du känner för det, så ska jag kika in:-) Ha det gott å tack igen:-)

2010-09-03 @ 23:52:54
URL: http://travelandfashion.blogg.se/
Postat av: Celina

Jättefin blogg! :)

Jag har köpt en guldig i 50mm.

Tyvärr har jag inte haft upp den än, för jag måste byta till ett större rum.

Men jag tycker defenitivt att det är värt pengarna! Och man blir sugen att använda den när man bara ser den! Och perfekt eftersom du går på pole dance också!

Jag skulle också vilja börja på det, men man måste vara 16, i gävle i alla fall. Det är synd :(

2011-10-30 @ 10:42:24
Postat av: Turid

Tack Celina! Hräligt det låter med egen stång. Inte lätt att få plats med den bara. Ja, de har nog åldersgräns eftersom det kan finnas en del risker med träningen. jag slutade för ett år sen då jag skadade min hadled och läkningen tog lång tid. Det kan vara väldigt belastande för handleder när man lyfter sig själv och det är tungt. Jag rekommenderar verkligen att går en kurs innan du trixar för mycket själv Hoppas att jag kan börja igen någon gång, för det var verkligen roligt när man var igång.

2011-10-31 @ 14:07:09
URL: http://travelandfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0